4. soutěžní den

Summer Survival 2009 se dostal do svého posledního soutěžního dne. Soutěžícím družstvům již zbývají do cíle poslední 3 disciplíny. Musí je zvládnout i přes to, že mají za sebou dvoudenní, velmi náročnou „pěší etapu“, ve které téměř pořád běželi, plnili velmi náročné soutěžní úkoly a nocovali v extremních podmínkách, navíc téměř nespali.

Soutěž se ve svém závěru přesunula do areálu kasáren Dědice a zde se odehrávala ve 2 oddělených sektorech, tak, aby jednotlivá družstva opět neměla možnost se navzájem při jejím plnění pozorovat a poté nějakým způsobem taktizovat.
Zatímco v dopoledních hodinách plnilo celkem 9 družstev postupně své úkoly v prostoru lezeckého trenažéru Jakub, dalších 9 družstev postupně bojovalo na překážkové dráze NATO. V odpoledních hodinách byla situace opačná.

Tento soutěžní den byl výjimečný tím, že Summer survival 09 navštívilo přes 20 VIP hostů, mezi kterými nechyběli ani představitelé státní správy a samosprávy poslanec PS Michael Hrbata a starosta města Slavkova u Brna Ivan Charvát. Ti měli možnost spolu s novináři po přivítání náčelníkem štábu VeV-VA plukovníkem gšt. Josefem Kopeckým a úvodním briefingu sportovního ředitele závodu majora Jiřího Pevného shlédnout soutěžící družstva právě při zdolávání těchto posledních disciplín. A myslím, že jejich výkony nenechali nikoho z hostů na pochybách, že mají před sebou opravdovou elitu mezi vojenskými profesionály. Zvláště přítomnost jediné dívky mezi soutěžícími (v družstvu Vojenské policie) a její zvládání úkolů vzbuzovalo velkou pozornost a uznání.

Soutěžící družstva plnila úkoly v těchto posledních soutěžních disciplínách:

Lezecký trenažér JAKUB

V co nejkratším čase museli soutěžící překonat určenou trasu a po cestě zasáhnout cíl granáty. Všichni soutěžící byli přitom ustrojeni do neprůstřelné vesty, taktické vesty a ochranné kevralové přilby. Měli připraveny feratové sety na sebejištění a každý obdržel dva granáty. Po odstartování všichni členové družstva překonávali určenou trasu na lezeckém trenažéru JAKUB.

Podél fixního lana po vnějším trubkovém žebříku nahoru, dále po fixním laně traverzovali přes umělou lezeckou stěnu a na konci přelezli dovnitř na podlážky, kde byla napnuta 3 lana napříč trenažérem (pro každého závodníka jedno lano). Po nich se dostali libovolným způsobem na druhou stranu a opět přelezli na podlážky. Dále po fixním laně pokračovali k oknu, odkud se pokusili přidělenými granáty zasáhnout cíl. Po odhodu granátů pokračovali po fixním laně dále k lanu na slanění. Po něm slanili dolů se sebejištěním nebo závislým jištěním zespodu. Po slanění běželi zpět do cíle, který byl totožný s místem startu.

Výměna kola

U této disciplíny pak museli prokázat soutěžící nejen svou technickou zručnost, ale i fyzickou sílu a stejně jako u každé předešlé disciplíny i týmovou spolupráci. V co nejkratším čase museli vyměnit na vozidle poškozené kolo za rezervu s nářadím, které našli u vozidla, a  to poté odtlačit do cíle, na přesně určené značky, bez možnosti použití motoru.

Překážková dráha NATO

V co nejkratším čase museli překonat společně jako lanové družstvo, tedy všichni propojeni lanem, překážkovou dráhu NATO.

kpt. Mgr. Monika Nováková, zastupující tiskový a informační důstojník VeV-VA